پایان نامه ای با عنوان خازن گذاری در شبکه های توزیع

http://s1.picofile.com/file/7465297311/wikipowe_ir_%D8%AE%D8%A7%D8%B2%D9%86_%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C_.jpg

امروز پایان نامه ای با عنوان خازن گذاری در شبکه های توزیع در این پست قرار میدم.

بیشترین سهم تلفات در یک سیستم قدرت مربوط به بخش توزیع است که همواره مورد توجه بوده است.از جمله عوامل مهم در افزایش تلفات در شبکه توزیع وجود جریان های راکتیو است.متداولترین روش جبران توان راکتیو در سیستم قدرت استفاده از خازن های موازی می باشد.از مزایای خازنگذاری علاوه بر کاهش تلفات کاهش تلفات پیک آزادسازی ظرفیت شبکه و بهبود پروفیل ولتاژ را می توان نام برد.مسئله مورد توجه در خازنگذاری جایابی و مقدار یابی بهینه خازن است به نحوی که سود حاصل از خازنگذاری بیشینه گردد. در این تحقیق یک تکنیک جدید برای جایگذاری و مقداریابی خازن های ثابت در شبکه توزیع شعاعی بر پایه الگوریتم ژنتیک ارائه شده است.روش های بهینه موجود در زمینه خازنگذاری اکثرا” تنها شامل کاهش تلفات و پروفیل ولتاژ به طور همزمان است.اما هزینه جبران و تغییرات بار در تابع هدف تاثیر داده نشده اند.در این تحقیق یک رویکرد کلی برای جواب بهینه این مسئله صورت گرفته که شامل همه پارامترهای شبکه توزیع می باشد: قیمت خازن ولتاژ فاز و تغییرات بار. لذا یک جستجوی وسیع در میان تمام جواب های ممکن نیاز است. بدین منظور در این پایان نامه از الگوریتم ژنتیک به عنوان قدرتمندترین روش جستجوی بهینه استفاده شده است.

این فایل در ۸۶ صفحه به صورت pdf  میباشد.


 

.


ادامه نوشته

پایان نامه ای با عنوان ماشین های القایی

موتورهای القایی AC عمومی ترین موتورهایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی و همچنین خانگی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت ارزان , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.انواع متنوعی از موتورهای القایی AC در بازار موجود است.موتورهای مختلف برای کارهای مختلفی مناسب اند.با اینکه طراحی موتورهای القایی AC آسانتر از موتورهای DC است , ولی کنترل سرعت و گشتاور در انواع مختلف موتورهای القایی AC نیازمند درکی عمیقتر در طراحی و مشخصات در این نوع موتورهاست.

امروز پایان نامه ای با عنوان ماشین های القایی براتون قرار میدم تا درباره این نوع ماشین ها بیشتر اطلاعات کسب کنید.

سر فصل ها:

۱-مبانی موتورهای آسنکرون

۲-مدار معادل موتورهای آسنکرون و تعیین پارامترهای آن

۳-قدرت و گشتاور در ماشین آسنکرون

۴-دیاگرام دایره ای ماشین آسنکرون

۵-راه اندازی ماشین های آسنکرون

۶-طبقه بندی ماشینهای آسنکرون

۷-کنترل سرعت موتورهای القایی

۸-ژنراتور آسنکرون


 

ادامه نوشته

مـــــــــــــــــــحــــــــــــــــــــر م

 

باز محرم آمد و اشك هایش برای حسین

باز محرم آمد و ناله هایش برای زینب

باز محرم آمد و دلتنگی هایش برای رقیه

باز محرم آمد و دل شكستگی هایش برای عباس

در مصیبت ارباب حسین ع


حـتی خـدا مـیان حسـینیهء غمـش

سوگند خورده است به ماه محرمش

شبهای قدر محترم و با فضیلت اند

امّـا نمی رسند به شبهای مـاتمش

 

**************
امروز نه، غروب همان سال شصت و یک

مـا را گـره زدنـد به نخـهای پـرچمش

این دستمال گـریه پر از نـور می شود

وقتی به دست روضـهء خورشید می دمش

چشمی که از برای تو گریان نمی شود

باید حـواله داد به دست جـهنمش

جانم فدای ِ محتشم خانواده ات

با این چه نوحه و چه عزا و چه ماتمش

هر دم به گوش می رسد آوای زنگ قافله ، این قافله تا كربلا دیگر ندارد فاصله .
حلول ماه محرم ، ماه پژمرده شدن گلستان فاطمه تسلیت باد . التماس دعا

حماسه حسینی

در نزدیکی کربلا روی تپه ها نشسته بودند

 و می گریستند و برای سلامتی و پپروزی امامشان دعا میکردند

 اما هیچکدامشان به سمت سپاه امام نرفتند...

 چه فرقی میکند که درمقابل امام شمشیر زده باشی

 یا دشمن امام را با سکوت یاری کرده باشی؟

یا حسین...


بیایید در ماه محرم اگر زنجیرمیزنیم  ، قبل از آن زنجیر غفلت از پای خود باز کرده باشیم  ...
 اگر که سینه میزنیم ، قبل از آن سینه دردمندی را از غم و آه پاک کرده باشیم ...
 خوب است اگر اشکی میریزیم، اما قبل از آن اشک از چهره ی مظلومی پاک کرده باشیم  ...

آن وقت می توانیم با افتخار بگوییم :

یاحسین


وجود تهی !

shool

ميان ابرها سير مي‌کنم

هر کدام را به شکلي مي‌بينم

که دوست دارم . . .

مي‌گردم و دلخواهم را پيدا مي‌کنم

ميان آدم‌ها اما . . .

کاري از دست من ساخته نيست

خودشان شکل عوض مي‌کنند

بـراي اتـفـاق هـايي که نـمي افـتـد …

بـراي دستـي کـه نـگـرفـتم

بـراي اشکـي کـه پـاک نـکـردم

بـراي بـوسـه اي کـه نـبــود

بـراي دوسـتـت دارمـي کـه مـرده بـه دنـيـا آمــد

بــراي مـن کـه وجـودم نـبـودن اسـت

shool

شرايط ويژه براي دريافت ديگسايلنت

شرايط ويژه براي دريافت ديگسايلنت
 

بنام خدا
سلام دوستان عزيز
اين مطلب رو براي دوستاني که مايل به دريافت نرم افزار ديگسايلنت (DIgSIENT) نسخه 14 هستند مينويسم
از امروز  علاقه مندان به دريافت اين نرم افزار ميتونند با واريز يک چهارم وجه نرم افزار ديگسايلنت اون رو دريافت کنند و پس از تحويل مابقي وجه رو واريز نمايند.
شما ميتونيد از همين الان در بخش نظرات اعلام آمادگي نماييد تا طريقه واريز يک چهارم وجه و امکانات نرم افزار براتون ارسال بشه
يا علي

پایان نامه شبکه های توزیع

پایان نامه شبکه های توزیع
قیمت : 30000 تومان

,بخش اول تجهیزات شبکه‌های توزیع
,فصل اول ـ آشنایی با شبکه‌های توزیع
,۱-۱- انواع سیستم های توزیع
,سیستم های توزیع اولیه
,۱-سیستم های شعاعی، شامل سیستم های دوگانه و تبدیلی
,۲-سیستم های حلقوی ، شامل حلقوی باز و بسته
,۳-سیستم های شبکه ای(غربالی)
,توزیع ثانویه( فشار ضعیف)
,۱-۲- موارد استفاده از شبکه‌های هوائی و زمینی و محاسن و معایب هر کدام
,مزایای شبکه با سیم‌های هوایی
,مزایای شبکه با هادیهای زمینی ( کابل)
,موارد استفاده از شبکه‌های زمینی وهوایی
,فصل دوم ـ کابل
,۲-۱- کابلهای فشار ضعیف و متوسط
,۲-۲- کابل لاستیکی و پلاستیکی
,۲-۳- کابل کشی
,۲-۴- عیب یابی کابل
,۱ – سنجش های مقدماتی
,۲-۵- آزمون کابل
,۲-۶- ولتاژهای نامی کابلها
,۱ – تعیین ولتاژهای نامی کابل
,۲ – ولتاژ ایستادگی نامی در برابر ضربه صاعقه
,۳ – تنش های ولتاژی در یک عیب زمین
,۲-۷-گزینش کابل
,فصل سوم ـ کنسول ، کراس آرم و پایه ها
,۳-۱- مقدمه
,۳-۲ – معرفی انواع آرایش پایه ها
,۳-۳- کنسول گنبدی ( تاجی )
,۳-۴- کنسول جناقی
,۳-۴-۱- کنسول V شکل
,۳-۵- کنسول‌های یکطرفه یا ساید آرم
,۳-۵-۱- کنسول یکطرفه قائم یا پرچمی ( طرح عمودی )
,۳-۵-۲- ساید آرم L شکل ( طرح افقی )
,۳-۶- کراس آرم ها یا کنسول مستقیم
,۳-۶-۱- کراس آرم های چوبی
,۳-۶-۲- کراس آرم کمپوزیت (composit )
,3-6-3- کراس آرم های فلزی
,۳-۶-۴- کراس آرم و کنسول دوبل
,۳-۷- حایل کراس آرم
,الف ) تسمه حایل یا بریس
,ب ) نبشی حایل
,۳-۸- راک یا پایه مقره فشار ضعیف
,۳-۹- بازوی جلوبر ( برای شبکه فشار ضعیف )
,۳-۱۰- سکوی ترانسفورماتور هوایی
,فصل چهارم – یراق آلات خطوط هوایی شبکه توزیع
,۴-۱- مقدمه
,۴-۲- انواع یراق آلات
,۱ – رابط چشمی (Ball-Eye)
,ج۲ـ رکاب گیرنده (Bolt type)
,3ـ رکاب انتهایی (Shackle , Anchor)
,4 ـ رکاب پیچیده (Shackle, Twisted)
,5ـ رکاب گوشتکوبی (Ball-Clevis)
,6ـ قلاب گوشتکوبی (Ball-Hook)
,7ـ گیره انتهایی (Clamp , Dead End)
,8ـ گیره انتهائی مستقیم سیم آلومینیوم و‌آلومینیوم ـ فولاد
,۹ـ گیره انتهائی مستقیم سیم مسی
,۱۰ـ گیره آویزی (Suspension clamp (clevis type)
,11ـ گیره آویز زاویه ای (Clamp Angle)
,12ـ مادگی چشمی (Socket –Eye)
,13ـ مادگی رکابی (Socket-Clevis)
,14ـ میله جلوبرمقره ( لینک کششی ) (Extension Link)
,15ـ پیچ u شکل (Bolt “u”)
,16ـ مهرة چشمی بیضی (Eye, Nut, Oval eye)
,17ـ صفحه گوشواره و صفحه اتصالمقره (Yoke plate)
,18ـ رابط (Link)
,19ـ پیچ و مهره (Through bolt)
,فصل پنجم ـ مقره‌ها
,۵-۱- مقدمه
,۵-۲- مزایای مقره‌های شیشه ای نسبت به مقره‌های چینی ‌
,۵ – ۳ – انواع مقره‌ها در شبکة توزیع
,۱ ) مقرة سوزنی (Pin Type Insulators )
,2 – مقره بشقابی (suspension or strain type insulator )
,3 – مقره ثابت یا استوانه یکپارچه ( solid –core insulator )
,4 – مقره استوانه ای میله کششی (solid – station strain rod insulator )
,5 – مقرة یکپارچه میله ای بلند ( لانگ راد ) ( long rod insulator )
,6 – مقره چرخی یا قرقره ای ( spool type insulator )
,7 – مقره مهار (guy insulator )
,فصل ششم – تنظیم کننده های ولتاژ
,۶-۱- مقدمه
,۶-۲- جبران کننده های افت ولتاژ خط
,۶-۲-۱- تپ ها
,۶-۲-۲- بوسترها
,۶-۳- فیدر اولیه
,۶-۳-۱- خازن‌های سری
,فصل هفتم – ترانسفورماتور ها
,۷-۱- ترانسفورماتورهای توزیع
,۷-۱-۱- ترانسفورماتورهای هوایی
,۷-۱-۲- ترانسفورماتورهای نصب شده روی سطح
,۷-۱-۳- ترانسفورماتورهای زیرزمینی
,۷-۲- حفاظت ترانسفورماتور
,۷-۳- انتخاب تعداد و قدرت ترانسهای توزیع
,۷ – ۴ – ترانسهای جریان current transformer
,7-4-1- مقدمه
,۷-۴-۲ – کلاس دقت ct ها
,۷-۴-۳ – اشباع ct
,7-4-4- ضریب حد دقت در ct ها (ALF) Acuvacy limit factor
,7-4-5- ظرفیت ترانسفورماتورهای جریان
,۷-۴-۶ – تقسیم بندی CT ها
,۷- ۵ – ترانس ولتاژ ( VOLTAGE TRANSFORMER )
,7-5-1- زمین کردن ترانسفورماتورهای ولتاژ
,ضمیمة A ـ مهار
,انواع مهار
,بخش دوم ـ محاسبات شبکه‌های توزیع
,فصل هشتم ـ محاسبات الکتریکی خطوط هوایی وزمینی توزیع
,۸-۱ – مقدمه
,۸-۲- افت ولتاژ مجاز در شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط
,۸-۳ – انتخاب ولتاژ خط انتقال
,۸-۴ – محاسبه افت ولتاژ و توان
,۸-۴-۱ – روش محاسباتی با توجه به توان خروجی در انتهای خط
,۸-۴-۲ – روش درصد افت اهمی وسلفی
,۸-۵ – منحنی های افت ولتاژ (دلتا V ) و توان (دلتا P)
,8-6 – جریان اتصال کوتاه
,۸-۷ – منحنی های جریان – زمان اتصال کوتاه برای سیمهای توزیع
,۸-۸- استقامت الکتریکی کابل در مقابل جریان اتصال کوتاه
,فصل نهم ـ محاسبات مکانیکی خطوط هوایی توزیع
,۹-۱ – تعاریف مربوط به طراحی مکانیکی خطوط هوایی توزیع
,۹-۱-۱- کشش «Tension »
,۹-۱-۲- فلش «sag »
,۹-۱-۳ سکشن «Section»
,۹-۱-۴ پارامتر منحنی سیم . «parametr »
,۹-۱-۵- حداکثر مقاومت کششی « ultimate tensile streng »
,۹-۱-۶- ضریب اطمینان سیم «Safety factor »
,۹-۱-۷- حد نیروی ارتجاعی
,۹-۱-۸- ضریب کشسانی ( مدول الاسیسیته )
,۹-۱-۹- ضریب انبساط خطی ( یا حرارتی )
,۹-۱-۱۰- اسپن و انواع آن «span »
,۹-۱-۱۱- پروفیل «profile»
,۹-۱-۱۲- پلان «plan »
,۹-۱-۱۳- تمپلت ( شابلون های طراحی) «templete »
,۹-۲ – منحنی سیم «catenary »
,الف ) منحنی سیم در اسپن های هم سطح
,ب ) اسپن های غیر مسطح
,۹-۳ – فاصله سیم تا سطح زمین – کلیرانس «clearance »
,۹-۴ – محاسبه نیروهای وارد بر سیم
,۹-۴-۱- محاسبة نیروی یخ روی سیم
,۹-۴-۲- محاسبة نیروی باد روی سیم
,۹-۴-۳- محاسبة نیروی وارده بر سیم ، در حالت وجود یخ و باد با هم
,۹-۴-۴- بر آیند نیروهای وارد بر سیم [Wt] یا بار منتجه [W]
,9-5 – معادله تغییر وضعیت
,فصل دهم ـ حریم خطوط هوایی شبکه‌های توزیع
,۱۰-۱ – مقدمه
,۱۰-۲ – تعاریف
,۱۰-۳ – حریم خط هوایی از ریل راه آهن
,۱۰-۴ ـ حریم راهها
,۱۰-۵- حریم خطوط مخابرات و تلفن
,۱-۶- حریم خطوط نفت و گاز
,۱۰-۷- حریم دو خط انتقال با ولتاژ مختلف
,ضمیمة B – پروژه طراحی و مراحل محاسبة‌شبکه‌های توزیع
,بخش سوم ـ تجهیزات حفاظتی
,فصل یازدهم ـ تجهیزات حفاظتی در شبکه‌های توزیع
,۱۱-۱- کلید های قدرت
,۱-سکسیونر(کلید غیر قابل قطع زیر بار)
,۲) سکسیونر قابل قطع زیر بار(سکشن لایزر)
,۳) بریکر (دیژنکتور)
,۱۱-۲- کلید اتومات خودکار
,۱۱-۳- فیوز ها
,۱۱-۴- برق گیرها
,۱۱-۴-۱- انواع برق گیرها
,۱۱-۴-۲- محل نصب برق گیر
,۱۱-۵- رکلوزر اتوماتیک هوائی ۲۰ کیلوولت
,۱۱-۶- زمین کردن حفاظتی
,۱۱-۶-۱- اصول زمین کردن حفاظتی
,۱۱-۶-۲- الکترود زمین
,۱۱-۶-۳- مقاومت ویژة زمین
,۱۱-۶-۴- محاسبة‌مقاومت الکترود میله ای
,۱۱-۶-۵- نحوة صحیح اتصال بدنة وسایل به زمین
,ضمیمة C ـ روش بهینه عیب یابی در شبکه‌های توزیع
,مقدمه
,۱ – روش فعلی عیب یابی در شبکه‌های توزیع ۲۰ کیلوولت
,۲ـ تعداد حوادث و خاموشی های شبکه‌های فشار متوسط
,۳– معرفی روش جدید عیب یابی شبکه‌های توزیع
,۳-۱- دستگاه های شناسایی جریان خطا
,۳-۲- سیستم مکانیزه شناسایی محل عیب
,۳ـ۲ـ۱ـ تهیه نقشه های مانوری شبکه توزیع
,۳ـ۲ـ۲ ـ نصب تجهیزات شناسایی جریان خطا
,۳ـ۲ـ۳ ـ ارسال اطلاعات دستگاههای نصب شده به مرکز
,۳ـ۲ـ۵ ـ دستورالعمل مانور شبکه با شیوه جدید
,نتیجه
,ضمیمة‌ D ـ‌ تشخیص و جدا سازی خطا و سه نوع سیستم اتومایزه
,مقایسه سه نوع سیستم اتومایزه
,تجهیزات مورد استفاده اتوماسیون برای فیدرهای انتخاب شده